På väg mot något nytt.

Samhällsutvecklarna Magnolia Bostad och NREP utvecklar den nya stadsdelen Slagsta Strand med över 1 000 nya bostäder och levande mötesplatser. Området har ett naturskönt läge vid Mälaren, med både skog och vatten alldeles intill.

Arbetsgruppen får i uppdrag att ta fram ett övergripande koncept för stadsdelen samt en grafisk identitet som speglar områdets karaktär. Detta samlas i en varumärkesplattform för Slagsta Strand som blir ett viktigt redskap i all framtida kommunikation.

Koncepttext för Slagsta Strand:

På väg mot något nytt.

De bästa vägarna i livet är sällan raka. De går lite hit och dit. Vartsomhelst. Någon helt annanstans.

Slagsta Strand är en plats för nya vägar och nyfikna omvägar. Följ skogsstigen rätt ut i blåbärssnåret. Styr kosan mot horisonten. Ta en sväng förbi grannens gröna uteplats. Eller stanna precis där du är och vila i tanken att vägen finns kvar imorgon också.

Välkommen ut på upptäcktsfärd – och hem igen.

Kund

Magnolia Bostad/NREP

AD

Patrik Lundberg, Swedish Creative

Projektledare

Maria Cederblom, 8C konsult