Samhällsutvecklarna Magnolia Bostad och NREP utvecklar den nya stadsdelen Slagsta Strand med över 1 000 nya bostäder och levande mötesplatser. Området har ett naturskönt läge vid Mälaren, med både skog och vatten alldeles intill.
Arbetsgruppen får i uppdrag att ta fram ett övergripande koncept för stadsdelen samt en grafisk identitet som speglar områdets karaktär. Detta samlas i en varumärkesplattform för Slagsta Strand som blir ett viktigt redskap i all framtida kommunikation.
Koncepttext för Slagsta Strand:
På väg mot något nytt.
De bästa vägarna i livet är sällan raka. De går lite hit och dit. Vartsomhelst. Någon helt annanstans.
Slagsta Strand är en plats för nya vägar och nyfikna omvägar. Följ skogsstigen rätt ut i blåbärssnåret. Styr kosan mot horisonten. Ta en sväng förbi grannens gröna uteplats. Eller stanna precis där du är och vila i tanken att vägen finns kvar imorgon också.
Välkommen ut på upptäcktsfärd – och hem igen.
Magnolia Bostad/NREP
Patrik Lundberg, Swedish Creative
Maria Cederblom, 8C konsult